،سرهنگ رامین پاشایی گفت:

انهدام دو باند فروش داروهای نایاب در فضای مجازی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از انهدام دو باند توزیع داروی قاچاق، تقلبی و کمیاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وردنجان نیوز،سرهنگ رامین پاشایی گفت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا علیه توزیع کنندگان دارو‌های غیر مجاز در فضای مجازی اعضای دو باند فروش دارو در این فضا مورد شناسایی قرار گرفتند و جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضائی معرفی شدند.

این مقام مسئول در ادامه از اجرای این طرح توسط کارگروه ویژه پلیس فتا خبر داد و گفت: بر اساس قوانین موجود، خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و برای تهیه دارو باید به مراکز مجاز یعنی داروخانه‌ها مراجعه شود، زیرا افراد سودجو با تبلیغ و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: در روز‌های گذشته مقدار زیادی اقلام دارویی شامل دارو‌های کمیاب به خصوص آنتی بیوتیک‌ها از فروشندگان غیر مجاز دارو کشف و ضبط شد و این اقلام جهت تعیین تکلیف در اختیار سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی بیان داشت: برابر بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص شد تعدادی از دارو‌های کشف شده تاریخ مصرف گذشته، غیرمجاز و تقلبی بوده است و نیز به دلیل عدم نگهداری در شرایط لازم فاسد شده اند.

این مقام انتظامی ضمن تاکید بر اینکه فروش هرگونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی به علت مقوله مهم دارو و سلامت افراد ممنوع و غیرقانونی می‌باشد، به عموم مردم توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت و تندرستی خود و خانواده برای دریافت هرگونه دارو و مشاوره هرگز متوسل به فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی نگردند.

 

انتهای پیام/م