کارلوس کی‌روش:

این بهترین آماده سازی نیست/ اقدام ویژه برای جهانبخش و قدوس

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه این شرایط بهترین آماده سازی برای تیمش در آستانه جام جهانی قطر نیست، گفت: با نیکاراگوئه بازی می‌کنیم تا ریتم خودمان را حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وردنجان نیوز، کارلوس کی روش در حاشیه تمرین امروز چهارشنبه تیم ملی فوتبال ایران و یک روز پیش از بازی تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه گفت: برای ما یک روز کاری خواهد بود. بازی با نیکاراگوئه برای ما بازی تمرینی برای بازیکنانی است که در کمپ هستند. چند بازیکن در اردوی تهران بیشتر نداریم. با یکسری بازیکن جوان در اردوی تیم ملی کار می کنیم که اعتقاد داریم آینده فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند بود.

وی افزود: تلاش می کنیم آماده بشویم. اکثر بازیکنان بازی نمی کنند. این هم جزوی از برنامه تمرینی ما است تا ریتم خود را حفظ کنیم. ۱۰ بازیکن بزرگسال همراه خواهیم داشت. مهم است که فردا به این ۱۰ بازیکن فرصت بازی بدهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص کیفیت و طراحی لباس تیم ملی ایران و اینکه آیا مورد تایید او است؟ گفت: من با فدراسیون و اسپانسر البسه صحبت کردم و همه چیز مورد قبول است.

کی روش در خصوص صحبت هایش با مهدی تاج و دغدغه هایش برای آماده سازی تیم ملی تاکید کرد: ما همیشه ملاقات هایی با مهدی تاج و مهدی نبی و مدیر تیم ملی داریم. در این جلسات به تمام مسائل بخصوص جزئیات توجه می کنیم. من به جزئیات بسیار پایبند هستم و علاقه دارم جزئیات پیاده بشود. همه مسائل لجستیک، تدارکات، آنالیز، پزشکی را دنبال می کنیم. دیروز «برونو» دوست من در تیم ملی شروع به کار کرد تا به ما کمک کند. این مدت به ما کمک کرده بود. مارکار آقاجانیان هم به ما کمک می کند. او تیم ملی آمریکا را از نزدیک پیگیری کرده است. از کمک ایشان هم استفاده می کنیم. او از فوتبال ایران هم شناخت دارد. مهمترین مطلب این است که همه چیز به خوبی جلو می رود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اعلام زمان لیست تیم ملی و اینکه آیا باید منتظر سورپرایز بود؟ اظهار کرد: طبیعی است که دیگر تیم های ملی فرصت دارند. مثلا برزیل اکثر بازیکنانش خارج از کشور بازی می کند. قطر الان در اردو است. مثل عربستان. تیم ملی ولز کارش را پیگیری می کند. شرایط ما متفاوت است. یکسری از بازیکنان در تهران هستند و نیمی از تیم در اختیار نیست. به همین خاطر باید تا آخرین لحظه برای گرفتن تصمیم صبر کنیم. شرایط متفاوت نیاز دارد که راهکار متفاوتی داشته باشد. ما راهکار متفاوتی داریم تا به بهترین نحو آماده بشویم.

کی روش در پاسخ به سئوالی درباره شرایط لژیونرهای تیم ملی و سردار آزمون گفت: همانطور که گفتم سردار در باشگاه لورکوزن کارش را انجام می دهد و تحت نظر مجموعه باشگاه است. ما هم مسائل را از نزدیک پیگیری می کنیم. یکی از مربیان و کادر شخصی بنده دارد کار سردار را پیگیری می کند و کنار او است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: بعضی از بازیکنان مثل میلاد محمدی و مهدی طارمی در باشگاه هایشان بازی می کنند ولی یکسری مثل جهانبخش و قدوس بازی نمی کنند. از کادر شخصی و دستیاران خودم مثل میکائیل، برونو و میکو را فرستادم تا نزدیک آنها باشند و از نظر روحی، فیزیکی و تمرین تاکتیکی به آنها کمک کنند. ما هم داریم روی بازیکنان نظارت می کنیم تا بتوانند از نظر روحی و فیزیکی در بهترین شرایط قرار بگیرند.

کی روش در پایان گفت: می خواهم درباره آماده سازی این نکته را اضافه کنم. آیا شرایط آماده سازی صحیحی است؟ خیر. آیا این بهترین آماده سازی است؟ خیر. اما این یک نگاه واقعگرایانه بود برای دستیابی به چیزهایی که مقدور بود. تلاش کردیم خط مقدم را تا سر حد توان پوشش بدهیم. الان باید برویم، بازی کنیم و لذت ببریم.

 

انتهای پیام/م