رهبر انقلاب:

اصفهان شهر علم، هنر، جهاد، ایمان و محبت به اهل‌بیت است

جمعی از مردم استان اصفهان، صبح امروز (شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وردنجان نیوز : در ایام سالگرد حماسه و ایثار مردم اصفهان و تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در شهر اصفهان، جمعی از مردم این استان، صبح امروز (شنبه ۲۸ آبان) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: مناقب اصفهان یکی دو تا نیست. اصفهان شهر علم است، شهر هنر است، شهر جهاد است، شهر زنده است. در باب علم، در اصفهان شاید در این ۴۰۰ سال اخیر تعداد علمای بزرگ اصفهان که اهمیتشان و ارزششان و شهرتشان مربوط به خصوص اصفهان نیست، بعضی‌ها همه دنیای اسلام را، بعضی همه ایران را فرا گرفته و اگر بخواهیم اسم بیاوریم، در فقه و در فلسفه و در حدیث و در تفسیر و امثال این‌ها یک کتاب قطور خواهد شد فقط اسمشان را اگر بنویسیم.

ایشان فرمودند: بزرگان علمای ما حتی تا زمان نزدیک به ما مثل مرحوم آقای نائینی، مرحوم آسید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آشیخ محمد حسین اصفهانی، این‌ها همه بزرگان علم دوران‌های مختلف، قبل از این‌ها، قبل از این‌ها، قبل از این‌ها تا حدود ۴۰۰ سال اصفهانی‌اند. شهر علم است دیگر؛ یعنی تربیت کننده است، نه فقط در فقه، در فلسفه هم همین جور است، بعضی هم اصفهانی نیستند، لکن در اصفهان رشد کردند، در اصفهان بروز کردند، اصفهان این‌ها را رو آورد. این خصوصیت اصفهان است. شهر ایمان و محبت به اهل بیت است.

مسئله‌ی آب اصفهان مسئله‌ی مهمّی است 

رهبر انقلاب، بیان کردند: مسئله‌ی آب اصفهان مسئله‌ی مهمّی است. بنده هم دنبال این قضیّه بوده‌ام. دوستان متعدّدی نامه نوشتند، ما هم ارجاع کردیم، دنبال‌گیری کردیم. اخیراً هم من دنبال‌گیری کردم. الحمدللّه مشغولند، یعنی کار‌های خوبی دارد انجام میگیرد؛ پنج شش اقدام

ایشان فرمودند: حالا مثلاً ممکن است گفته بشود که بعضی از این‌ها بلندمدّت است، خب باشد، بالاخره دارد کار انجام میگیرد، دارد پیش میرود و ان‌شاءاللّه حل خواهد شد. من حالا به مسئولین محترم دولتی که واقعاً تلاش هم میکنند، کار میکنند، سفارش میکنم در این زمینه هرچه ممکن است بیشتر تلاش کنند، هرچه ممکن است سریع‌تر کار کنند؛ یعنی واقعاً مردم #اصفهان شایسته‌ی این هستند که ما شب و روز نشناسیم.

خیلی از جوانان ما نمی‌دانند در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد 

مقام معظم رهبری گفتند: دفاع مقدس هشت ساله خیلی حادثه‌ی مهمی بود. خیلی از جوان‌های ما نمیدانند چه اتفاقی افتاد. هشت سال همه‌ی قدرت‌های دنیا یک طرف؛ ایران یک طرف. خب حالا مثلاً در بعضی از جا‌ها یک حوادثی هست، به یک کشوری حملاتی میشود مثلاً، اوّلاً به آن وسعت نیست که در ایران بود. ثانیاً بالاخره کسانی هستند به آن‌ها کمک میکنند.

ایشان تاکید کردند: آن زمان ناتو همراه صدام بود، آمریکا به خصوص همراه صدام بود، شوروی سابق همراه صدام بود، بعضی از کشور‌های اروپا که خیلی وابستگی به شوروی نداشتند وابستگی به آمریکا هم نداشتند آن‌ها هم همراه صدام بودند؛ مثل یوگسلاوی. یعنی همه‌ی دنیا یک طرف بود و جمهوری اسلامی یک طرف. خب در این جنگ با همین حرکت مردم و همین انگیزه‌های مردم آن هم با دست خالی ایران توانست پیروز بشود. ما در جنگ هشت ساله یک پیروزی کامل و درخشان پیدا کردیم.

 پیشرفت جمهوری اسلامی، منطقِ لیبرال دمکراسی را باطل می‌کند

رهبر معظم انقلاب افزودند: مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران این است که اگر جمهوری اسلامی پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.غربی‌ها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از دو قرن همه‌ی دنیا را غارت کنند. یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، یک جا گفتند دموکراسی نیست وارد شدند. به بهانه‌ی ایجاد دموکراسی، اموال آن کشور خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشور‌های ثروتمند مثل هند و چین. حالا ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد، اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.

ایشان یادآور شدند: یک نمونه‌اش جلوی چشم شما همین افغانستان است دیگر. آمریکایی‌ها آمدند بیست سال در افغانستان جنایت کردند، انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام دادند، بعد از بیست سال همان حکومتی که علیه او وارد شده بودند آمد سر کار افغانستان. دادند به او، با این فضاحت خارج شدند.

مقام معظم رهبری در ادامه گفتند: حالا اگر یک حکومتی، یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق لیبرال دمکراسی را رد کند و با یک منطق واقعی به مردم هویت بدهد، به مردم کشورش هویت بدهد، آن‌ها را زنده کند، آن‌ها را بیدار کند، آن‌ها را قوی کند و در مقابل لیبرال دمکراسی بایستد، این منطق لیبرال دمکراسی را ابطال میکند؛ این جمهوری اسلامی است.

پیشرفت جمهوری اسلامی برای غرب غیرقابل تحمل است

رهبر انقلاب فرمودند: مشکل غرب، استکبار، با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی دارد پیشرفت میکند، دارد رونق میگیرد، این پیشرفت را همه‌ی دنیا دارند می‌بینند و به آن اعتراف میکنند، این برای غرب غیر قابل تحمل است، این را حاضر نیست تحمّل کند.

ایشان افزودند: اگر ما پیشرفت نمیکردیم، اگر ما حضور قدرتمند در منطقه از خودمان نشان نمیدادیم، اگر ما در مقابل آمریکا و استکبار صدایمان میلرزید، حاضر بودیم زورگویی آنها، قلدری آن‌ها را قبول بکنیم، این فشار‌ها کمتر میشد؛ البتّه می‌آمدند تسلّط پیدا میکردند، امّا دیگر تحریم و این فشار‌ها و این چالش‌های این‌جوری کم میشد.

مقام معظم رهبری بیان کردند: هر وقت جمهوری اسلامی ــ در این سالها، چون اوضاع مختلف بوده دیگر، میدانید خودتان ــ هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده.

انتهای پیام/