در انتهای بازار رقم خورد؛

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۶۰۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۳۹ واحدی ایستاد.

پایگاه خبری وردنجان نیوز : چهارشنبه  (۱۸آبان) شاخص کل بورس با اُفت هزار و ۱۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۱۸ واحد قرار گرفت و کار خود را آغاز کرد و با اتمام بازار شاخص کل بورس شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۶۰۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۳۹ واحدی ایستاد.

آقای مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بازار کار خود را با اُفت شروع کرد که این نیز قابل پیش بینی بود و هرچه به زمان انتهای بازار نزدیک می‌شدیم بازار حرکت به سمت مثبت می‌کرد.

او می‌گوید: طبیعی بود که بعد از رشد‌های سنگین ،شاخص کل برای حرکت بعدی کمی عقب نشینی کند. امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل کاهشی بود امروز باید به نحوه فعالیت حقوقی‌ها نیز اشاره کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان رسید. «شتران»، «کچاد» و «پارسان» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شتران» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد هزار و ۳۶۵ واحدی روی پله ۳۹۷ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۳۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۷۳ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۴۲۱ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۹۹۰ میلیارد سهم به ارزش ۷۵۸ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۹۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآوده نفتی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شاراک، دکوثر و رمپنا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غدشت، غالبر و سیلام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های غگلستا، کزغال و افرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت کشرق، وتعاون و وطوبی بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، اوصتا و دارا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های پالایش، خگستر و شتران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خگستر، خودرو و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۶۲۴، اراد ۷۰۴ و اراد ۱۰۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فجهان ۲، دی و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

 

انتهای پیام/م