انگلیس ۶ - ایران ۲؛

سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران رقم خورد

تیم ملی ایران ضعیف‌ترین شروع خود در تاریخ حضورش در جام‌های جهانی را تجربه کرد. این تیم در هر نیمه سه گل از انگلیس دریافت کرد تا دو گل مهدی طارمی هم کارساز نباشد و ایران شکست ۶-۲ را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری وردنجان نیوز :  تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در نخستین دیدار از گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با شکست تلخ ۶ بر ۲ شاگردان کی روش به پایان رسید.

این شکست سنگین ترین شکستی است که تیم ملی ایران در ادوار جام جهانی متحمل شده بود. پیش از این بازی سنگین ترین شکست ایران به جام جهانی ۱۹۷۸ باز می گشت که ایران برابر پرو با نتیجه ۴ بر یک شکست خورده بود.

مهدی طارمی هم با دبلی که در این بازی کرد به اولین بازیکن تاریخ ایران تبدیل شد که موفق به ۲ بار گلزنی در یک بازی و البته در جام جهانی شد.

کارلوس کی‌روش اما برای این دیدار با ترکیب غیرمنتظره  زیر تیمش را راهی میدان کرد که همین اتفاق در ثبت این نتیجه تلخ بی تاثیر نبود.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند (۱۷ – حسین حسینی)، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی (۶۳ – مهدی ترابی)، روزبه چشمی (۴۶- محمدحسین کنعانی زادگان)، احسان حاجی صفی، احمد نورالهی (۷۸ – سردار آزمون)، علی کریمی (۴۶ – سعید عزت‌اللهی)، علیرضا جهانبخش (۴۶ – علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی

گرت ساوت گیت نیز برای رویارویی با ایران از نفرات زیر استفاده کرد.

ترکیب تیم انگلیس: جردن پیکفور، لوک شاو، جان استونز، هری مگوایر (۷۰ – اریک دایر)، کران تریپیر، دکلین رایس، میسون مونت (۷۰ – فیل فودن)، جود بلینگام، بوکایو ساکا (۷۰ – مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (۷۰ – جک گریلیش) و هری کین (۷۵ – ویلسون)

داور مسابقه:

رافائل کلاوس

دقیقه ۲: ضربه کرنر تریپیه برای تیم انگلیس مستقیم به بیرون رفت.

دقیقه ۷: سانتر هری کین روی پاس فرار از سمت راست شکل خطرناکی از مقابل مهاجمان و مدافعان دو تیم رد شد و پس از برخورد به یکی از بازیکنان انگلیس به بیرون رفت. روی این توپ ارسالی مجید حسینی با علیرضا بیرانوند برخورد شدیدی داشت و منجر به مصدومیت دروازه‌بان تیم ملی کشورمان شد و به همین خاطر دقایقی از بازی به این خاطر متوقف شد.

دقیقه ۱۸: پس از اینکه بازی با اعلام داور مسابقه ادامه پیدا کرد بیرانوند قادر به بازی نبود و در نهایت دروازه‌بان تیم ملی کشورمان جای خود را به سید حسین حسینی داد.

دقیقه ۲۱: تیم ملی ایران از سمت چپ  محوطه جریمه انگلیس صاحب یک ضربه کاشته شد که سانتر جهانبخش پس از برخورد به مدافعان انگلیس توپ در سمت راست به احمد نوراللهی رسید. حرکت روبه جلو و سانتر نوراللهی از روی سر بازیکنان ایران رد شد.

قیقه ۲۷: شوت باکایو ساکا از پشت محوطه جریمه ایران در اختیار سید حسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۲۹: سانتر خطرناک ساکا روی یک کار ترکیبی از انگلیسی‌ها به میسون مانت رسید و ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: ضربه سر هری مگوآیر بالاتر از روزبه چشمی روی کرنر انگلیسی‌ها به تیرک دروازه ایران برخورد کرد.

دقیقه ۳۵: جود بلینگام روی سانتر لوک شاو با ضربه سر دروازه ایران را باز کرد و انگلیس را به گل اول رساند.

دقیقه  ۴۲: ضربه کرنر تیم انگلیس پس از اشتباه مدافعان ایران به باکایو ساکا رسید و شوت دقیق این بازیکن به گل دوم انگلیس تبدیل شد.

دقیقه ۴۵: پاس هری کین از سمت راست به باکایو رسید و تیم انگلیس با ضربه مهاجم خود به گل سوم در مقابل ایران رسید.

دقیقه ۶۱: حرکت انفرادی باکایو ساکا در محوطه جریمه ایران و ضربه فنی این بازیکن دو گله انگلیس پس از برخورد به مدافعان ایران به تور دروازه حسینی چسبید تا انگلیس به گل چهارم برسد.

دقیقه ۶۵: تیم ملی ایران روی حرکت صادق محرمی از سمت راست با یک پاس توپ را به علی ‌قلی‌زاده رساند و این بازیکن با یک پاس توی عمق مهدی طارمی در موقعیت گل قرار داد و شوت طارمی ایران را به گل اول رساند.

دقیقه ۷۰: هری کین روی ضد حمله مارک راشفورد در محوطه جریمه ایران صاحب توپ کرد و این بازیکن که به عنوان یار تعویضی تازه وارد زمین شده با یک حرکت توی عرض پس از عبور از مدافعان ایران گل پنجم انگلیس را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۳: حرکت راشفورد در محوطه جریمه و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافعان ایران از منطقه خطر دور شد و در ادامه با حضور به موقع صادق محرمی روی پاس در عمق جک گریلیش در محوطه جریمه توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۸۹: مارک راشفورد در میانه میدان روی یک ضدحمله با پاس توی عمق خود را به محوطه جریمه ایران رساند و در موقعیت سه به یک توپ را به بازیکن کناری خود پاس داد و جک گریلیش دروازه خالی سید حسین حسینی را برای بار ششم باز کرد.

دقیقه ​۹۶:در حالی که داور برای نیمه دوم ۱۰ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، سردار آزمون در دقیقه ۹۸ صاحب یک موقعیت عالی شد و در موقعیت تک به تک با پیکفود قرار گرفت اما ضربه او پس از برخورد به دست گلر و تیر دروازه به بیرون رفت تا یک موقعیت عالی از دست برود.

در این دقیقه مرتضی پورعلی گنجی یک کارت زرد از داور دریافت کرد.

دقیقه ۱۰۰
در صحنه ای که روی محوطه جریمه انگلیس به دست آمد مدافع این تیم پیراهن پورعلی گنجی را کشید و به دنبال اعتراض بازیکنان ایران داور سیستم ویدئویی را چک کرد و اعلام ضربه پنالتی کرد. این ضربه را مهدی طارمی به گل دوم ایران تبدیل کرد.

انتهای پیام/