استاندار چهارمحال و بختیاری؛

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وردنجان نیوز : غلامعلی حیدری در دیدار با رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار، تخصیص سهمیه اشتغال، اعطای اعتبارات برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی و زمینه‌سازی برای اشتغال خانگی از جمله طرح‌های حمایتی برای بانوان است.

وی افزود: بانوان نقش پررنگی در تعالی استان و کشور دارند و نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که سهم بسزایی در بسیاری از عرصه‌ها از جمله زمینه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی کشور دارند.

حیدری اضافه کرد: در دوران ستمشاهی طاغوت، نقش‌آفرینی زنان در جامعه بسیار محدود بود در حالی که نقش‌آفرینی زنان پس از انقلاب قابل مقایسه با پیش از آن نیست و شاهد رشد شاخص‌هایی مانند سطح تحصیلات و حضور زنان در مدیریت‌های ارشد بودیم.

حیدری با یادآوری توانایی زنان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: در برخی عرصه‌ها مانند حوزه‌های آموزشی و تربیتی، زنان نقش موثرتری دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور پررنگ بانوان استان در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان گفت: بانوان استعداد‌های فراوانی در این حوزه‌ها دارند که لازم است به آن‌ها فرصت کافی داده شود.

به گفته وی، در بخش جوانی جمعیت نیز مصوبات خوبی در سطح استان داشتیم و تخصیص اعتبار مناسب به زوج‌های ناباروری در سطح استان صورت گرفت و در شورای سلامت استان نقش‌ها مهمی به زنان داده شده است.

وی اظهار داشت: از سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قانونی که با حضور زنان شکل گرفته باشد، حمایت‌های ویژه‌ای می‌کنیم و به‌صورت مستمر با تشکیل شورا‌های اندیشه‌ورز جلساتی در قالب هم اندیشی برگزار می‌شود از ظرفیت نخبگان به‌ویژه بانوان نخبه استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/