فرماندار شهرستان بن؛

تعدادی از واحدهای مسکونی سیل‌زده روستای بارده چهارمحال و بختیاری آواربرداری شد

فرماندار بن گفت: اگر چه هنوز تسهیلات مصوب در هیات دولت برای جبران خسارت سیل روستای بارده ابلاغ نشده است اما با همکاری مردم تعداد ۷۵ واحد مسکونی تاکنون آواربرداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وردنجان نیوز :رضا علی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار وردنجان نیوز افزود: با توجه به اینکه اعتبارات جبران خسارت سیل در هیات دولت به تازگی مصوب شده است و هنوز اختصاص پیدا نکرده، از همین رو امکان ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیلاب تابستان امسال، فراهم نشد اما از طریق اعتباراتی از محل‌های دیگر فرایند بازسازی تعدادی از واحدهای مسکونی آغاز شده است و از آنجا که فصل ساخت و ساز در استان محدود است و به زمستان برخورد کردیم، ادامه کار به سال بعد موکول شد.

وی ادامه داد: ۲۳۰ واحد در روستای بارده نیاز به بازسازی دارد که تاکنون ۷۵ واحد آواربرداری شده است و برخی از اهالی روستا نیز بخشی از خانه خود را مقاوم‌سازی کردند تا بتوانند امکان اسکان در آن پیدا کنند.

فرماندار بن با بیان اینکه ۳۴۰ واحد مسکونی نیز در این شهرستان نیازمند تعمیر است، اظهار داشت: به محض ابلاغ اعتبار عملیات تعمیر این واحدها نیز آغاز می‌شود.

علی‌بیگی با بیان اینکه در حال حاضر چهار خانوار در روستای بارده بدون سرپناه هستند، تصریح کرد: این خانوارها در یکی از مدارس روستای بارده به طور موقت اسکان داده شده‌اند اما با کمک خیرین احداث ۲ واحد مسکونی برای این خانوارها آغاز شده است و ۲ واحد دیگر نیز به زودی از محل دیگر تامین اعتبار و احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع خسارت وارد شده به شهرستان بن ناشی از سیلاب در بخش‌های مختلف یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار بن از توزیع اقلام زیستی و وسایل زندگی بین خانوارهای آسیب‌دیده از سیل طی ۶ مرحله خبر داد و گفت: این کمک‌ها به همت جمعیت هلال احمر، نهادهای حمایتی، خیرین و مردم در بین مردم توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، روستای بارده از توابع شهرستان بن در ۵۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

سیلاب تابستان امسال به بخشی از زیرساخت‌های شهرستان بن و کوهرنگ آسیب زد که در این زمینه دولت برای جبران این خسارت‌ها اعتباراتی را مصوب کرده است.

انتهای پیام/م