فرماندار شهرستان بن؛

حضور بخش خصوصی در امور فرهنگی شهرستان پررنگ‌تر شود.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور فرماندار شهرستان بن و اعضای شورا در محل فرمانداری تشکيل گرديد.

به گزارش پایگاه خبری وردنجان نیوز : رضا علی بیگی فرماندار شهرستان بن در این شورا گفت: آموزش ها و سواد رسانه ای عموم جامعه به ویژه مدیران و مسئولان شهرستان افزایش یابد و اهتمام جدی به این امور پرداخته شود.
علی بیگی با اشاره به رشد علوم در حوزه های گوناگون و پیدایش فناوری های جدید افزود: شناخت و مطالعه در زمینه های فرهنگی و رسانه ای که با علم و دانش روز بوجود می آیند از اساس مدیریت و زندگی بشر بوده که در تربیت نسل‌های آینده تأثیرگذار است.
وی تأکید کرد: شهرستان بن در اکثر مباحث فرهنگی، دینی و اعتقادی شاخص و سرآمد هستند و در مواردی از جمله حجاب، عفاف، ایثار و شهادت الگوی کشوری است.
فرماندار با اشاره به نقشه راه مسائل فرهنگی بیان کرد: وظیفه ما در قبال این فرهنگ غنی در درجه اول افتخار به آنها، در درجه دوم حفظ داشته ها و ماهیت وجودی، در مرحله بعدی بسط و توسعه آن و در مرحله آخر اشاعه و ترویج است.
وی به به زبان بومی و محلی مردم شهرستان اشاره داشت و اعلام کرد: زبان ترکی، گویش بختیاری و لهجه های فارسی مردم شهرستان بن حفظ و در راستای تقویت آنها برنامه ریزی شود.
علی بیگی مطرح کرد: نسب شناسی، مردم شناسی و تاریخ شفاهی شهرستان در اولویت برنامه ها و سیاست های ادارات متولی فرهنگ قرار گیرد و با تسهیل‌گری در دستورالعمل ها فضا برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مهیا شود.
وی گفت: بزرگداشت روز شهر بن به برنامه های حداقلی ختم نشده و جشن مختصر خلاصه نشود و با مشارکت عموم و اهل علم و ادب برنامه ای در شأن مردم شهر و شهرستان برگزار شود.
فرماندار با بیان اینکه شهرستان بن ۴۲۵ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است تأکید کرد: تک تک شهدای شهرستان از مفاخر شهرستان و کشور هستند و برای تمامی این عزیزان شناسنامه و زندگینامه مکتوب تهیه و نشر داده شود.
وی افزود: اسامی معابر عمومی، مکان ها و خیابان ها و تغییر تابلوها باید در شورای نامگذاری مطرح شده و پس از تصویب اجرا شود.

انتهای پیام/م